Spørsmål og svar

Interaktiv trening betyr at timene er direktesendte og at vi ser deg. Du ser selvfølgelig også treneren, men han/hun kan også se deg og det kan noen av de andre deltakerne også. Dermed blir vi en gruppe som trener sammen og motiverer hverandre. Det betyr at når du først har startet så er det vanskelig å avslutte - man føler litt på gruppepresset, på en positiv måte.

Hvis du ikke vil at treneren eller noen av de andre skal se deg går det også helt fint. På de fleste timene er det noen som ikke har på kameraet av forskjellige grunner og alt er selvfølgelig ok for oss - vi vil bare at du skal trene, være komfortabel og bli fornøyd. 

Ja! De aller fleste av våre økter blir det gjort opptak av som gjør at du kan se dem i opptil én uke etter de har gått live. Du trenger ikke å booke timer du vil se i opptak. Bla deg tilbake i timeplanen og trykk "video" så vil du starte økten. 

Når det er sagt, så satser vi satser primært på live økter ettersom vår erfaring er at det er større sannsynlighet for at man gjennomfører økten helt ut dersom den er live i motsetning til innspilt. Vi har en stor timeplan med mange timer hver dag og håper du alltid vil finne en time som passer deg den dagen og omtrent på det tidspunktet du ønsker å trene.

Besøk gjerne vårt videobibliotek for innspilte økter du kan gjennomføre når det passer.

Til de fleste timene anbefales det at du har en trenings/yogamatte tilgjengelig. Dette er relativt tynne matter av gummi (6mm tykke) som vil gi den beste kombinasjonen av demping og stabilitet, samtidig som de ikke sklir rundt. Noen av øktene våre bruker også annet utstyr som blant annet vekter eller strikker. Finn ut om timen du skal være med på anbefaler utstyr under "info" i timeplanen.

For å aktivere din kalenderinvitasjon må du gjøre følgende:

1. Logg inn på din bruker
2. Trykk på profilbildet ditt i høyre hjørne
3. Trykk på varslingsinstillinger
4. Velg ¨Send kalenderinvitasjon for booket treningsøkt¨ og legg inn ønsket e-post.
5. Trykk ¨Oppdater¨

Du har to muligheter:

1. Via link du får tilsendt på mail (husk å godta mail-varslinger i profilen din hvis du ikke gjorde dette ved innmelding)

2. Via profilen din og dine bookede timer. 15 minutter før timen starter, vil det stå "åpent nå". Trykk der og du blir videreført til treningsrommet. Om den grønne knappen ikke har dukket opp, må du laste inn siden på nytt.

Visste du at du kan få sms-varsling 15 minutter før timen din starter? For å aktivere din sms-varsling må du gjøre følgende:

1. Logg inn på din bruker
2. Trykk på profilbildet ditt i høyre hjørne
3. Trykk på varslingsinstillinger
4. Velg ¨Motta sms-påminnelser før timen¨
5. Trykk ¨Oppdater¨

Har du sjekket søppelpost?

Om mailen ikke ligger i søppelpost, kan det hende du har valgt å ikke få påminnelse på mail da du registrerte deg. Dette kan du endre på i profilen din ved å gå til "Varslingsinnstillinger".

Du kan også komme til "treningsrommet" via profilen din på naardic.no. Under "Mine timer" vil det 15 minutter før start dukke opp en grønn knapp hvor det står "Gå inn". Trykk her og du vil bli videreført til treningsrommet. Om den grønne knappen ikke dukker opp må du laste inn siden på nytt.

 

 

JA!  Vi tilbyr bedriftsmedlemskap til små og store bedrifter. Aktivitet er utrolig viktig for en god og effektiv arbeidsplass og er med på å styrke resultater, derfor er vi veldig glade for å kunne bidra til å gjøre det enda lettere. Send en mail til post@naardic.no for et uforpliktende tilbud, eller fyll ut skjema her.

 

 

Det kommer an på hvilket medlemskap du velger.

1) Månedsmedlemskap har ingen binding, men husk at det er én måneds betalt oppsigelsestid

2) 12 måneders medlemskap har 12 måneder binding. Når 12 måneder har gått, vil medlemskapet fortsette med månedlige betalinger og løper til du selv sier det opp. Husk at det er én måned betalt oppsigelsestid. 

3) Årsmedlemskap har ingen binding, men du betaler for hele året med en gang og får ikke refundert beløp hvis du sier opp i løpet av dette året. Medlemskapet fornyes automatisk til et nytt år med mindre du endrer det. 

Merk at alle våre medlemskap er løpende og fornyes automatisk om du ikke avslutter. 

Du kan velge helt selv hvem som kan se deg og hvem du vil se. På alle timene er det omtrent 20% som har kameraet av og det er selvfølgelig greit. Vi anbefaler likevel alle å ha kameraet på slik at treneren kan gi deg tilbakemeldinger underveis. Husk at alle er mer opptatt av treneren og seg selv når man er på trening slik at man legger lite merke til hva andre gjør, men det gir likevel en følelse av felleskap å se og trene med andre.

Hvem ser meg (velg mellom):
1) Ingen, hvis du har kamera av
2) Kun trener
3) Kun venner
4) Alle kan se meg

Hvem ser du:
1) Du vil alltid kunne se treneren
2) Dersom du har kamera på, vil du også se deg selv
3) Du kan velge om du kun vil se trener og deg selv eller andre (opp til fire andre deltakere kan være synlig på din skjerm

Vi anbefaler PC eller Mac. Og aller best er det om du kobler den til TV-en. Jo større bilde du har jo lettere er det å se hva treneren gjør, og hva de andre gjør. Større bilde gjør helt klart en forskjell. Det er enkelt å koble PCen til TVen med en HDMI kabel. Bare trekk ut kabelen fra dekoderen eller AppleTV og koble den til PCen. Hvis bilde ikke kommer direkte på skjermen trykk på fjernkontrollen til TVen som heter "Source». Etter 1, 2, 3 eller 4 trykk vil bilde fra PCen komme på TVen. På mobil vil det også ofte fungere bra, men det finnes så mange forskjellige mobiler, nettlesere og operativsystem at det er vanskelig å få til alle før vi lager en egen mobilapp. 

Skulle du trenge hjelp med oppkobling er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på chat! 

Når du logger på, tar treneren deg imot og svarer gjerne på spørsmål. Treneren vil alltid være i «treningsrommet» minst 10 minutter før treningen begynner. Når timen starter, vil treneren dobbeltsjekke at ingen har på lyd - kun treneren vil ha lyd på. 

Chrome vil hovedsakelig fungere best på PC/Mac, androidtelefoner og nettbrett. 

Hvis du ønsker å endre medlemskapet ditt, si opp eller forlenge medlemskapet ditt, logger du deg inn og går til "Medlemskap & betaling" som ligger i profilmenyen din (øverst i høyre hjørne, ved profilbildet ditt). For enkelte endringer av medlemskap må du kontakte kundeservice.

Ja, vi synes det er topp om du tar med noen venner på trening. Da får de også testet Naardic sammen med deg. Gjerne si ifra hva de heter før vi starter så kan treneren gi tilbakemeldinger underveis til alle.

Før du begynner å trene på Naardic må du selv vurdere din egen helse. Snakk gjerne med legen før du begynner. Å trene med Naardic er uansett mye tryggere enn å trene alene. Hvis noe skulle skje vil treneren kunne kontakte pårørende eller helsepersonell. Husk at treneren ser deg under hele økten så fremst du velger å ha kamera på. Sikkerhet er noe av det vi fokuserer mest på.

Dette er enkelt!  
 
1. Plugg Chromecast inn på baksiden av TV-en via HDMI uttak 

2. Koble Chromecast til en strømkilde 

3. Konfigurer din Chromecast ved å følge anvisningene på skjermen. 

4. Velg ditt hjemmenettverk som PC-en eller nettbrett er koblet til. 

5. Begynn å strømme fra PC-en eller nettbrett ved å benytte Chrome som nettleser.  
 
Ved å bruke Chrome som nettleser vil du øverst til høyre i nettleseren se 3 prikker vertikalt. Se bilder for hvordan du går videre med å caste fra PC/Mac eller nettbrett til TV.  
 

Nei. Når timen starter, stenger vi treningsrommet for innslipp. Husk derfor å være i god tid slik at du ikke går glipp av timen. Men du kan avslutte når du vil. Husk at en halv trening er mye bedre enn ingen trening :-)

Nei, øktene gjennomføres på vårt eget videokonferansesystem. Her vil timen åpne seg i nettleser og du trenger ikke laste ned noe program.

Det hender at systemet vårt registrerer feil på oppmøtet og du mottar en mail som sier at du ikke har deltatt.

Dette er jo selvfølgelig VELDIG irriterende når man faktisk HAR deltatt på treningen, men frykt ikke, det finnes en løsning!

Om du er logget inn på hjemmesiden kan du bla ned til under timeplanen hvor du finner "Min statistikk" og klikk på "Historikk". Finn den timen vi registrerte du ikke deltok på. Det vil stå DNS og en rød sirkel til høyre for denne timen. Om du klikker på den røde sirkelen kan du registrere selv at du var på timen.

Dette er av respekt til trenerne og de andre deltakerne da dette kan ta fokus fra timene, spesielt for treneren. Det er hverken bra for deg som deltaker eller treneren som har satt sammen et program, og det vil være ødeleggende for kvaliteten.

Derfor er det viktig å være klar i god tid!

Hei, ja det kommer av at den interne klokken på PCen din ikke er helt riktig. Hvis du synkroniserer den vil timeren være riktig. Mac'er er som regel automataisk synkroniserte så dette problemet er større på PCer. For å oppdatere/synkronisere klokken på PCen din går til Instillinger>Tid og språk>Dato og klokkeslett> Trykk på "Synkroniser nå".  Nå vil timeren være riktig. 

 

 

Nei, dessverre er dette vanligvis ikke mulig. Det er lurt å gå inn i treningsrommet litt i forkant av timen slik at du er sikker på at du får deltatt. Det er mulig å gå inn i treningsrommet fra 15 minutter før timen starter.

Ja, i Naardic har vi som mål å få hele familien med på trening! Hvis barna kommer inn under økten synes vi det bare er hyggelig. På noen økter som f.eks. Kettlebell timer kan barna komme i veien og da er det tryggest å be dem vente. Men vi, trenerne, er alltid glade for å se barn som leker ved siden av eller vil være med.

Ikke enda. Foreløpig kan alle som bor på samme folkeregistrerte adresse bruke det samme medlemskapet. F.eks. trenger ikke far med sønn på 16 år kjøpe hvert sitt medlemskap, de kan trene med det samme medlemskapet. Foreløpig er det bare én bruker tilknyttet hvert medlemskap.

Ja!

Vi tilbyr firmapakker og priser til både store og små bedrifter. Alle klasser er interaktive, noe som betyr at treneren ser alle deltakerne og kan motivere og veilede hver enkelt. Det er også helt normalt og greit hvis noen ønsker å slå av kameraet.

Aktivitet er ekstremt viktig for en god og effektiv arbeidsplass og bidrar til å styrke resultater. Vi bidrar derfor veldig gjerne til dette.

Ta kontakt med vår meget vennlige B2B-representant, Ingrid, for en uformell prat. Email is ingrid@naardic.no og telefonnummer er 0047 482 94 365.

Kontakt oss dersom du ikke fant svaret ditt.

Epost: post@naardic.no eller bruk chattefunksjonen ved å klikke på ikonet nederst i høyre hjørne.